Karl Abarth con le mele

Zrození legendy

Legenda se zrodila z výzvy Karla Abartha.

V necelých 11 letech překryl mladý Karl dřevěná kola svého skůtru koženým páskem, aby mohl jet rychleji a mohl porážet starší děti v sousedství. 

Karl Abarth neuměl odolávat touze závodit, soutěžit a příjímat nové výzvy a stanovovat nové rekordy. 

Historie Abarth
Legenda Štíra

Prožijte příběh Karla Abartha a objevte, jak jeho touha a odhodlání změnily koncepci tuningu a výkonu. 

Podívejte se na Příběhy Štíra
Historie Abarth
Giovane Karl Abarth in sella a una moto con il pubblico alle spalle

Muž, který porazil vlak

V sedle motocyklu se sajdkárou se Karl Abarth zúčastnil speciálního závodu, ve kterém porazil Orient Express na 1370 km dlouhé trase z Vídně do Ostendu. 

Od prvních závodů k tuningu

Po kariéře motocyklového a automobilového závodníka založil Karl Abarth společnost Abarth & C. Stalo se tak v roce 1949 a jeho společníkem byl Guido Scagliarini. Prvním vyrobeným vozem byl roadster 204 A vycházející z Fiatu 1100. Vůz okamžitě zvítězil v šampionátu 1100 Sport a ve formuli 2. Kromě závodění se společnost zaměřila i na výrobu tuningových sad, které zlepšovaly výkon i rychlost standardních vozidel. 

Během několika málo let měla společnost Abarth & C. 375 zaměstnanců a ročně vyráběla kolem 300 000 výfukových systémů.

Giovane Karl Abarth in piega con una moto durante una gara

Závodní jezdec
a šampión

Když byl Karl Abarth povolán jako náhrada za nemocného jezdce, dosáhl nejrychlejšího času v první kvalifikaci. Ostatní jezdci jej však obvinili z toho, že s vozidlem manipuloval a upravil jej. Ve druhé kvalifikaci dosáhl opět pole position s ještě rychlejším časem. 

Filozofie Abarthu

Vozidla Abarth musí být dobře ovladatelná, vysoce výkonnná a silná. Ze všeho nejvíc musí být ale malá a "zlá" jako štír. 

Deriváty dosáhly úspěchu v různých soutěžích a Karl Abarth zaznamenal řadu rekordů. 

V 50. a 60. letech značka Abarth rostla a zlepšovala své jméno. V povědomí veřejnosti se stala synonymem sportovnosti, tuningu a výkonu a zapsala se jako značka, která změnila svět sportovních vozidel. 

Karl Abarth allaccia il casco prima del record di Monza

Cíl: rekord

Ve věku 57 let dosáhl Karl Abarth rekordu ve zrychlení za volantem svého vozu Fiat Abarth “1000 monoposto record” třídy G a o den později stejného rekordu v jednosedadlovém voze kategorie E. Aby se vtěsnal do kokpitu vozu, musel zhubnout 30 kg. 

Abarth dnes

Značka Abarth se stále drží své jedinečné DNA. Je synonymem výkonu, skvělého potěšení z jízdy a sportovní povahy. 

Příběh Štíra pokračuje dál, Abarth čelí novým výzvám, vytváří jedinečná vozidla a poskytuje emoce, které znají všichni, kdo měli čest tato vozidla řídit.